مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۲۴۷ کرمانشاهی ناشی از حوادث جاده‌ای طی پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به آمار فوتی‌های پنج ماهه نخست امسال در استان کرمانشاه، گفت : در این مدت ۲۴۷ کرمانشاهی بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۲ مورد بوده روند افزایشی داشته است.

وی افزود: از مجموعه فوتی‌های در پنج ماهه سال جاری ۵۰ نفر مربوط به تصادفات درون شهری، ۱۵۶ نفر برون شهری، ۴۱ نفر مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پنج ماه گذشته چهار هزار و ۸۴۹ نفر مجروح شدند که از این تعداد یک هزار ۵۴۸ نفر خانم و سه هزار ۳۰۱ نفر آقا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۳ نفر افزایش یافته است.

خانی با بیان اینکه بیشتر قربانیان تصادفات استان از ناحیه سر و گردن آسیب دیده اند، گفت: با این اوضاع در صورت عدم استفاده از کمربند ایمنی صدمات جدی و جبران ناپذیری افراد حادثه دیده را تهدید می‌کند.

وی به افزایش و آمار بالای فوتی‌های تصادفات برون شهری اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها سرعت بالا نقش مهمی در افزایش قربانیان تصادفات داشته که در صورت رعایت سرعت مطمئنه بی شک خسارات و فوتی‌ها در این زمینه روند کاهشی خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.