مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۳ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا میان داروخانه‌های سطح استان توزیع شده است.

خدیجه نجفی مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خرید اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان‌ها طبق اعلام نیاز آن‌ها درحال انجام است و داروخانه‌های خصوصی بر اساس نیاز خود نسبت به خرید دارو اقدام می‌کنند.

وی افزود: از نظر دارو مشکل چندانی در استان کرمانشاه وجود ندارد و معضل کمبود سرم هم در استان مرتفع شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برخی کمبود‌های مقطعی در شماری از دارو‌های خارجی وجود دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۳ هزار دوز واکسن آنفلوانزا از چهارم شهریور ماه در همه داروخانه‌های استان کرمانشاه آغاز شده و مردم برای تهیه واکسن می‌توانند به داروخانه‌ها مراجعه و با ارائه کدملی نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: دو نوع واکسن خارجی و ایرانی در داروخانه‌های استان کرمانشاه موجود است که نوع خارجی برای افراد بالای شش ماه و نوع ایرانی آن برای افراد بالای ۱۸ سال قابلیت تزریق دارد.

نجفی گفت: تعداد واکسن‌ها نه تنها در ایران بلکه در دنیا محدود است برهمین اساس توصیه می‌شود افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و افراد بالای ۶۵ سال نسبت به تزریق واکسن در اواخر تابستان و اوایل پاییز اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.