معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بسیاری از شهر‌هایی که دارای اراضی کافی باشند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت شهرک‌سازی و یک طبقه خواهد بود.

 طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه‌های مسکونی دولت است که در قالب تامین اراضی در حال اجراست و در شهرهایی که اراضی به میزان کافی تامین شده باشد پروژه‌ها به صورت یک طبقه و حیاط‌دار اجرا و ساخته می‌شوند.

در همین رابطه ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال پیشرفت است و برای این طرح تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی تامین شده هم از جمله زمین‌هایی است که از منابع طبیعی تحویل می‌گیریم و مراحل الحاق آنها  را به محدوده شهر از جمله شهر کاشان را پیگیری می‌کنیم و هم از اراضی مازاد سایر دستگاه‌هاست که در این راستا تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی سایر دستگاه‌‌ها را در اختیار طرح قرار داده‌ایم. 

مالکی گفت: روش دیگر تامین زمین توافق با مردم چه در قالب شهرک‌سازی و چه در قالب الحاق به محدوده است به این معنا که اراضی متعلق به مردم که قابلیت بارگزاری مسکن را دارد با توافق با افراد در اختیار طرح قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش با توجه به تاکید دولت مبنی بر ساخت مسکن به صورت واحدهای مسکونی حیاط‌دار و یک طبقه اولویت اصلی دولت الحاق اراضی و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت  یک طبقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار