شناسایی یک هزار و ۴۱۱ تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین از شناسایی یک هزار و ۴۱۱ تغییر کاربری غیرمجاز در ۶ ماهه نخست امسال برای استان خبر داد.

سرهنگ مهدی بختیاری فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین گفت: از این تعداد تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده در اراضی کشاورزی بیش از یک هزار مورد ساخت و ساز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی تخریب شده است.

وی اضافه کرد: برخی از تغییر کاربری‌ها نیز مربوط به بنا‌های تکمیل شده است که این موارد نیز با دریافت احکام قضایی قلع و قمع شدند.

سرهنگ بختیاری به ظرفیت‌های پایش هوشمند اراضی کشاورزی به کمک ماهواره پرداخت و خاطرنشان کرد: در همین مدت ۳۸۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز در سطح اراضی کشاورزی استان قزوین با کمک ماهواره‌ها رصد و شناسایی شده است.

به گفته این مسئول، با تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز، حدود ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی به وضع طبیعی خود بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین یادآور شد: اهتمام دستگاه قضایی در کنار همکاری بیش از پیش نیرو‌های فراجا شرایط مناسبی برای برخورد با متخلفان حوزه زمین ایجاد کرده تا دست سوداگران زمین را در این استان کوتاه کند.

سرهنگ بختیاری تاکید کرد: مردم استان قزوین می‌توانند در راستای برخورد با متخلفان در خصوص هر نوع تغییر کاربری غیرمجاز علاوه بر تماس با سامانه ۱۳۱، با استفاده از نرم افزار سازمان امور اراضی کشور در بستر اینترنت نسبت به ثبت این نوع تخلفات اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار