اگر به سرماخوردگی مبتلا شدید، از خوردن این چهار میوه پاییزی و مفید غافل نشوید.

 با شروع فصل پاییز، شاهد شیوع بیماری‌های تنفسی هستیم که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و مقابله با آن‌ها مصرف برخی مواد غذایی و میوه‌ها توصیه می‌شود.
 
انار یکی از میوه‌های پاییزی خوش طعم و البته دوست‌داشتنی و پرطرفدار سرشار از ویتامین C، فولات (ویتامین B۹)، منیزیم، پتاسیم و فسفر است و برخلاف صحبت‌هایی مبنی بر مضر بودن آن برای سرماخوردگی شنیده ایم، مصرف متعادل آن نه تنها برای سرماخوردگی ضرری ندارد، بلکه به روند درمان و بهبود بیماری کمک می‌کند.
 
نارنگی از دیگر میوه‌هایی است که در فصل پاییز به بازار می‌آید و با طعم شیرین و ترش، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است، این میوه نارنجی رنگ و خوشمزه، مقادیر زیادی فیبر، املاح معدنی، سدیم، پتاسیم و ویتامین‌ها شامل؛ C و B۶ دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد آن را به عنوان شربت ضد سرفه طبیعی یا اکسپکتورانت می‌شناسند که می‌تواند به خروج خلط از گلو و رفع سرفه‌های مداوم کمک کند.
 
یکی دیگر از میوه‌های پرخاصیت و پرطرفدار لبو است، این میوه مقدار زیادی ویتامین سی، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است و به تولید آنتی بادی‌ها و گلبول‌های سفید کمک کرده و سرماخوردگی را از بین می‌برد.
 
کدو تنبل از دیگر خوراکی‌های مفید فصل پاییز و سرماخوردگی است که با تاثیری که روی نرم کردن گلو و خروج ترشحات دارد، به عنوان یک داروی ضد سرفه قوی عمل می‌کند و خواص ضد التهابی آن باعث بهبود این عضو می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.