رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

جهادگران نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشته‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:جهادگران نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشته‌اند و برگزاری این مراسمات می‌تواند نقش مهمی در تبیین این نقش تأثیرگذار داشته باشد.

اکبر فتحی گفت: جهاد سازندگی با استفاده از تجارب دفاع مقدس به آبادانی روستا‌ها پرداخت و با همین روحیه جهادی توانستیم علیرغم خشک سالی، افزایش دما، تگرگ و سیل، ۷۰۰ هزار تن گندم در استان تولید کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار وبیناری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بیانات رهبری در این دیدار بسیار گهربار بود و همان‌طور که ایشان فرمودند باید به این مسئله توجه کنیم که در دفاع مقدس از چه چیزی و چه کسانی دفاع کردیم؟

وی با اشاره به حضور آحاد مردم در قالب نیرو‌های بسیج در دفاع مقدس گفت: جهادگران نیز همپا با سایر آحاد مردم در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ را به عهده داشتند و توانستند کارنامه درخشانی مانند ساخت پل خیبر را رقم بزنند که در نوع خود و با توجه به فناوری که در آن استفاده شد یک نمونه منحصر به فرد بود و به همین خاطر نیز بین عموم مردم هم مشهور شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: جهادگران نقش خود را در سال‌های جنگ به خوبی ایفا کردند و همین موفقیت سبب شد تا از پیر و مرشد خود امام خمینی (ره) لقب سنگرسازان بی سنگر دریافت کنند.

فتحی اضافه کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز جهادگران تجاربی را که در سال‌های دفاع مقدس به دست آورده بودند در حوزه عمران، آبادانی و اقتصاد روستا‌ها به کار گرفتند و اگر امروز می‌توانیم از اقتصاد روستایی سخن بگوییم در سایه تلاش‌های همان جهادگران است. زیربنای فعالیت‌هایی که امروز جهادکشاوزی انجام می‌دهد نیز اقدامات و تلاش‌های جهاد سازندگی در روستاهاست.

وی اهمیت نقش جهاد سازندگی در اقتصاد روستایی را همانند نقش این نهاد انقلابی در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اگر ما از تجارب سال‌های جنگ به بهترین شکل استفاده می‌کردیم، در حوزه اقتصاد نیز مانند حوزه نظامی و امنیتی یک کشور شاخص بودیم که البته در حوزه کشاورزی ما موفق شدیم از این تجارب استفاده کنیم و نتیجه استفاده از این تجربه‌ها را نیز مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: در سال جاری شرایط آب و هوایی سختی در حوزه کشاورزی رقم خورد و تمام بلایایی که برای حوزه کشاورزی متصور است از قبیل خشک سالی، تگرگ، سیل، افزایش دما و ... در استان به وقوع پیوست، اما کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور میدانی و با تأسی از پیشکسوتان خود در کنار کشاورزان حضوری مستمر داشتند و توانستند میزان خسارت را به حداقل برسانند به صورتی که پیش‌بینی می‌شد با توجه به شرایط آب و هوایی به وجود آمده، میزان برداشت گندم از ۱۸۰ هزار تن تجاوز نکند، اما خوشبختانه به همت تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم نزدیک به ۷۰۰ هزار تن گندم تولید کنیم و ۴۵۰ هزار تن از گندم مازاد کشاورزان را نیز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری کنیم که این موفقیت بدون وجود روحیه جهادی ممکن نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.