مدرسه فناور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد می‌شود

مدرسه فناور در راستای ایجاد نگرش فناورانه و کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد می‌شود.

 حبیب غزنوی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شورای سیاستگذاری فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: «مدرسه فناور» در راستای ایجاد نگرش فناورانه و کارآفرینی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد می‌شود.

وی  با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی در مسیر رشد خلاقیت کودکان سرمایه‌گذاری برای ساخت آینده مملکت است، گفت: ایده‌هایی مانند مدرسه فناور، استقرار تیم مرکز مشاوره جهان کودک و فضای بازی مشاغل، در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در راستای ایجاد نگرش فناورانه و کارآفرینی در کودکان و نوجوانان اقدامات مثبتی است که با همراهی شرکت‌های فناور به زودی به ثمر خواهد نشست.

وی با بیان اینکه بهترین سن برای یادگیری 6 تا 12 سال است، ادامه داد:  ایجاد نگرش فناورانه و کارآفرینی در نوجوانان، کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کارها  را فرا گیرند.

غزنوی افزود: تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، همزمان با توسعه شرکت‌های فناور، گامی در جهت تسهیل شرایط تولید محصولات دانش بنیان است. تلاش مهم ما باید در جهت غنی‌سازی پارک علم و فناوری دانشگاه باشد و لازم است تا در این مسیر همراهی بخش خصوصی پررنگ‌تر صورت بگیرد.

حامد واعظی رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه افزایش تعداد واحدهای فناور را به 74 واحد، حرکت دانشگاه در مسیر محصولات فناورانه و کاربردی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه روز به روز بر تعداد محصولات دانش بنیان ثبت شده در دانشگاه افزوده می‌شود و این امر نشان از خیز این مرکز علمی با پشتوانه علوم مرتبط با بهداشت و درمان، در مسیر حل مسائل و چالش‌های جامعه از طریق تولید است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار