به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدت هاست که در گزارش های مختلفی به وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی پایتخت پرداختیم و باز هم گوش شنوایی از مسئولان ندیدیم؛ انگار آموزش دیده اند که تنها وعده بدهند و با شعارهای رنگارنگ قشری از مردم را امیدوار کنند! همه می دانیم که با شروع ماه مهر که مدارس، دانشگاه ها و... به صورت جدی کار خود را آغاز می کنند، ترافیک سرسام آور می شود و تمایلات مردم برای استفاده از وسیله شخصی به طبع بیشتر می شود اما اگر دقت کنید زیر ساخت مناسبی برای استفاده بیشتر از ظرفیت حمل و نقل عمومی صورت نمی گیرد و صرفا وعده هایی ارائه می شود...! مثال؟ یک سر به سخنرانی های مدیریت شهری در 2 ماه اخیر بیاندازید؛ صحبت ها سرشار از امیدواری و آمادگی کامل برای شروع ماه مهر و کنترل ترافیک و البته بهسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی....!
اما راستش را بخواهید اینطور نیست! 10 روز هم از ماه مهر نمی گذرد اما نگاهی به خیابان ها بیندازید! در هنگام صبح و عصر ترافیک معابر تهران به قدری افزایشی می شود که اصلا قابل تحمل نیست و نمی دانید دقیقا این تعداد ماشین در خیابان چه می کنند؟ اصلا چرا اتوبوس ها همانقدر با تاخیر به ایستگاه اعزام می شوند؟ چرا هنوز هم برخی اتوبوس ها کهنه و فرسوده هستند؟ این ها سوال هایی است که اگر در ترافیک وحشتناک پایتخت بمانید حتی به ذهنتان می آید و شما را درگیر می کند. در این راستا سرهنگ سید ابوالفضل موسویپور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته که ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور این مناطق را پوشش ترافیکی میدهد. در ۱۶۶ گلوگاه پلیس راهور حضور دارند تا مشکلات را بر طرف کنند تا ترافیک مضاعف نشود.
جالب اینجاست که نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران معتقد است که سه دستگاه اتوبوس سهکابین متاسفانه در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی پارک شده است و همچنان این اتوبوسها خاک میخورد و اینها سرمایه و منابع شهر هستند و چگونه است ما نمیتوانیم از این اتوبوسها برای ارائه خدمترسانی در شهر استفاده کنیم؟
وی با اشاره به ادعای شهرداری تهران مبنی بر قراردادهای متعدد و ورود اتوبوسهای جدید به شهر تصریح کرد: تا به امروز چندین بار درخواست صریح و روشن و سوال معینی را در خصوص تعداد قراردادها برای ورود اتوبوس به شهرداری دادهام اما تا الان هیچ قرارداد مشخصی برای ما ارسال نشده است تا ما بتوانیم صحتسنجی را در این زمینه انجام بدهیم؛ در حال حاضر شاهد یک بحران در حمل و نقل در شهر تهران هستیم، هنوز یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه نشده است.
این موضوع آنقدر حاد و پیچیده و البته مهم است که صدای بهشت نشینان شهری را هم در آورد، بهتر نیست شهردار تهران شفاف سازی کند و تغییرات را دقیقا در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم و یا خبرنگاران ارائه کند...!؟
با این کاری که شده از ساعت ۶.۳۰ ترافیک داریم یکسره تا ساعت ۱۰ صیح. چون هر صنفی و هر مدرسه ای زمان خودش را دارد.با تشکر.
جاده ها توان اینهمه ماشین رو دارند؟
چون این طرح بجز پول برای شهرداری هیچ منفعتی برای هیچ قشری ندارد.
از مسئولان شهری تهران میخوام هر چه زودتر به وضعیت اسفناک اتوبوس های تندرو شهری تهران رسیدگی کنند؛ به طور مثال در بعضی خطوط مانند خط جوانمرد قصاب-پایانه لاله اصلا فضایی برای سوار شدن در اوایل صبح و هنگام غروب وجود نداره و در صورتی که شرایط جوی بارانی یا برفی باشه فاصله زمانی رو نسبت به شرایط عادی حداقل 5 برابر میکنه که از نگاه شهروندان غیر منطقیه.