آموزش و پرورش سال گذشته در زمینه سرویس مدارس شرمنده مردم شد

رئیس اداره اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان تهران به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در خصوص سرویس مدارس پرداخت.

وجیه‌الله پرویزی، رئیس اداره اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان تهران در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست گفت: سرویس‌های پیشنهادی مدارس اطمینان بیشتری به والدین می‌دهند. سال گذشته بعد از بررسی وضعیت سرویس مدارس با نارضایتی عمومی در خصوص سرویس مدارس مواجه شدیم. 

پرهیزی در ادامه بیان کرد: سال گذشته در خصوص نرخ سرویس مدارس انسجام و وحدت رویه به وجود نیامد و چندین بار این نرخ عوض شد. در اکثر کشور‌های توسعه یافته این حوزه به مدیریت شهری واگذار می‌شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شائبه‌هایی در خصوص سود زیاد آموزش و پرورش از سرویس مدارس مطرح شد و به همین دلیل یک گروه متخصص در وزارت کشور برگزار شد تا این موضوع آسیب شناسی شود و ۱۶ شهریور آئین نامه جدید جایگزین آئین نامه سال ۸۷ شد و در آئین نامه جدید شورای عمومی حمل و نقل باید تشکیل شود. 

وی در ادامه بیان کرد: در ساختار قبلی یک سامانه متعلق به آموزش و پرورش داشتیم، ولی اعلام کردیم که وزارت کشور یک سامانه طراحی کند که سامانه سپند را طراحی کرد و تمام مسائل مربوط به سرویس مدارس باید در این سامانه قرار بگیرد. تاکسی‌های اینترنتی اطلاعات برخط می‌دهند و سازمان تاکسیرانی هم به دنبال برخط کردن اطلاعات است. سال گذشته در خصوص سرویس مدارس شرمنده مردم شدیم.

وی در ادامه بیان کرد: در شورای حمل و نقل هماهنگی استان تمام هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت تا خدمات به بهترین نحو ارائه شود. سامانه سپند هنوز در حال به روز رسانی است و اعلام شده که اطلاعات در حال حاضر به صورت فیزیکی در مدارس نگهداری شود. 

 رئیس اداره اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان تهران گفت: شورای مرکزی انجمن‌های اولیاء و مربیان را درگیر این موضوع کرده ایم. بر اساس قانون و ساختار ابلاغ شده از طرف هیات دولت، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در پیمانکار، نرخ و نوع اجرا خود شهرداری است و آموزش و پرورش فقط در حوزه نظارت فعال است و شورای حمل و نقل استان در این خصوص تصمیم گیرنده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مشکل اینجاست که مدارس نزدیک خونه خوب نیستن والا اصلا کسی سرویس نمیخواد
آخرین اخبار