رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد مکلف شد زمین‌های محدوده پارک بزرگ شهر را تا شش ماه آینده مشخص کند.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر یزد گفت: عدم پیگیری جدی سند مالکیت و تعیین حریم  اراضی و محدوده پارک بزرگ شهر موجب شد تا بعضی از افراد با انجام یک سری اقدامات حقوقی  قصد تملک و خارج نمودن آن بخشهایی از این زمین ها را با کاربری مسکونی از بوستان مذکور کنندکه در تلاشیم با این مصوبه و اقدام به موقع شهرداری، جلوی اینکار گرفته شود.

به گفته او: این موضوع با حضور کارشناسان مختلف و طی چندین جلسه در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و با  راهکارهایی که دادستان محترم ارایه دادند طرحی آماده شد و طی آن به شهرداری یزد شش ماه مهلت داده شد تا  نسبت به قطعی نمودن زمین بوستان بزرگ شهر به نام شهرداری اقدام نماید ، این طرح به صحن شورا ارسال شد که با تأیید تمام اعضای محترم شورای شهر به تصویب رسید.

نیکونژاد افزود: یکی از موضوعاتی که از ابتدای شورای ششم تاکنون دغدغه اعضا بوده و  هست عدم تعیین تکلیف وضعیت بسیاری از پلاک هایی است که متعلق  به شهرداری است اما در رابطه با أخذ سند یا واگذاری قطعی آن به شهرداری دچار مشکلاتی هستیم که ضرورت دارد علی رغم اقدامات خوبی که تاکنون انجام گرفته  شهرداری برای حل نمودن مشکل و اخذ سند برای تمام پلاکهای متعلقه  اقدامات لازم با جدیت و سرعت عمل بیشتر را انجام دهد.

بیش از ۳۰ سال است که از واگذاری ۳۰ هکتار زمین  جهت احداث بوستان و ایجاد فضای سبز  به شهرداری میگذرد ولی علی رغم اینکه این فضای سبز محیا شده ولی تاکنون اقدام موثر و قابل توجهی برای دریافت سند یا واگذاری قطعی آن به شهرداری صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.