نجما؛ طرحی برای توسعه فیبر نوری مخابراتی در آذربایجان شرقی

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در آئین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات در استان گفت:طرح نجما، حدود ۹۶ درصد شهرک‌های صنعتی استان را پوشش می‌دهد.

  شهبازی گفت:مرحله اول طرح نجما، امروز به صورت برخط در تبریز، مراغه، مرند، عجب شیر و شهرک شهید سلیمی افتتاح شد، ضمن این که شهرستان‌های اهر، اسکو، ایلخچی، باسمنج، ملکان، بناب، شبستر، بستان آباد، آذرشهر، سراب، جلفا و میانه را هم دربرمی گیرد.

 به گفته وی طرح نجما با بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان اعتبار تا پایان دولت سیزدهم در استان به سرانجام می‌رسد و تا اینجا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از مرحله اول طرح هزینه شده است.

وی افزود: در مرحله اول ۱۶ شهرستان زیر پوشش طرح نجما قرار گرفتند که ۲۰۰ هزار خانوار را پوشش می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در آئین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات در استان با بیان این که جایگاه فیبر نوری در توسعه و اقتصاد جوامع بسیار اساسی و مبنایی است افزود: توسعه شبکه فیبر نوری، هوشمندسازی ادارات و تحقق دولت الکترونیک از جمله اهداف دولت سیزدهم است از این رو این مهم باید با دقت و سرعت در استان ما هم اجرایی شود، زیرا معتقدیم عقب ماندگی در این زمینه جبران ناپذیر است.

محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران هم اجرای طرح نجما را خدمات رسانی بهینه به مشترکان بیان کرد و گفت: آذربایجان شرقی و تبریز بستر‌های لازم را برای توسعه فیبر نوری و خامات مخابراتی توسعه یافته داراست.

سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم طرح نجما را در آذربایجان شرقی طرحی ۲ ساله خواند و گفت: این طرح از سال ۱۴۰۲ وارد مرحله عملیاتی شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید، با این حال تلاش خواهیم کرد طرح را زودتر از این زمان به پایان برسانیم.

وی افزود: با بهره برداری کامل از طرح نجما در استان، حدود ۴۱۶ هزار خانوار از پوشش شبکه فیبر نوری با مزایای متعددی که دارد برخوردار می‌شوند، مزایایی همچون افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، دانلود و آپلود متقارن و یکسان بدون نویز و امنیت بالا.

در این آئین، تفاهم نامه اجرای کامل طرح نجما در استان میان استانداری آذربایجان شرقی و شرکت مخابرات ایران به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.