نماینده ولی فقیه:

نیازمند وحدت بر پایه اسلام هستیم/از تفرقه و تشتت در میان مسلمانان پرهیز کنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید قدردان نعمت وحدت اسلامی باشیم و از تفرقه و تشتت در میان مسلمانان پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه شیعه و سنی استان، با اشاره به ایام هفته وحدت و اهمیت این ایام، اظهار داشت: پیامبر کرم (ص) به عنوان الگو و اسوه دینی برای تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان است. یکی از ویژگی‌های ایشان که برای تمامی مردم لازم است و برای مبلغان دینی ضرورت ویژه‌ای دارد، موضوع پرهیز از دنیامداری و توجه به عالم آخرت است که مورد توجه و تاکید خداوند متعال در قرآن کریم هم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، عنوان کرد: در نهج‌البلاغه هم آمده که تاسی به نبی اکرم (ص) در امور دنیوی و عدم پایبندی به این دنیا موجب عاقبت بخیری خواهد بود. بر اساس فرمایش امام علی (ع)، پیامبر (ص) بهترین الگو برای تمرین شکیبایی و صبر است که محبوب‌ترین فرد نزد خداوند کسی است که به پیامبر تاسی کند.

وی ادامه داد: دنیامحور بودن موجب غفلت انسان از عاقبت خواهد بود و به همین دلیل موضوع دوری از دنیاپرستی مورد تاکید نبی اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: روحانیون و علما با ترجیح آخرت به دنیا در مسیر نبوی گام برمی‌دارند و باید این مساله رعایت شود تا موفقیت فردی رقم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حفط و تقویت وحدت اسلامی جزو تاکیدات دینی و اسلامی است و باید در این مسیر حرکت کنیم. هرنوع اختلاف میان مسلمانان غیرقابل پذیرش و قبول است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی، تاکید کرد: نعمتی همانند وحدت برای کشور‌های اسلامی نداریم. بر اساس تعابیر و تعاریف در متون دینی، نیازمند وحدت بر پایه اسلام هستیم که این امر زمینه‌ساز رشد و اعتلای مسلمانان است.

وی گفت: تفرقه در میان مسلمانان موجب نفوذ و حضور دشمنان خواهد بود. باید از این مسیر دوری کنیم و از تفرقه و تشتت در میان مسلمانان پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ابراز داشت: باید قدردان نعمت وحدت اسلامی باشیم که امروز شاهد تحقق آن هستیم و تمام این وحدت در سایه نظام اسلامی به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی، خواستار حفظ و تقویت وحدت در میان مسلمانان شد و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه شود و تمام مسئولان و مردم در این مسیر گام بردارند.

در ادامه این نشست هریک از ائمه جمعه استان در خصوص وحدت اسلامی و تقویت آن به ابراز نظر پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.