معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۳۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان زیر کشت پنج نوع محصول رفت.

رضایی  در نشست هماهنگی با کارشناسان کشاورزی قراردادی استان سمنان، از آغاز فرایند اجرای طرح کشاورزی قراردادی در این استان برای سال زراعی جدید خبر داد و گفت: امسال در طرح کشاورزی قراردادی، تولید پنج محصول هدف‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: اقدامات لازم برای توسعه کشاورزی قراردادی برای پنج محصول اساسی استان سمنان قبل از شروع سال زراعی جدید آغاز شده است. کشاورزی قراردادی مجموعه‌ای از حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی است که در قالب یک برنامه کامل برای بهره‌برداران تدارک دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین مزیت‌های توسعه کشت قراردادی افزود: تامین کودهای ازته با پرداخت وجوه یارانه‌ای از سوی کشاورزان تامین کودهای پتاسه و فسفاته پایه کشت در قالب قرارداد با شرکت خدمات حمایتی و کسر از حساب بهره‌برداران در زمان تحویل محصول یکی از است مزیت‌های در نظر گرفته شده است.

رضایی اضافه کرد: بیمه فراگیر محصولات تحت پوشش و ۲۰ درصد تخفیف حق بهره‌بردار و پرداخت حق بیمه در زمان تحویل محصول، اختصاص یارانه آموزش بهره‌برداران در راستای آگاهی آنان از روش‌های جدید کشاورزی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک کشاورزی و پرداخت بخشی از هزینه حمل و نقل محصول گندم در زمان تحویل به مراکز خرید تضمینی از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار