عالم پروری و شبهه زدایی، بزرگترین افتخار حوزه‌های علمیه است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پرورش عالمانی عامل، زاهد، مخلص و تربیت نخبگانی دین پرور و تحول گرا در ادوار مختلف از افتخارات حوزه‌های علمیه است.

آیت الله حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزشی پژوهشی ائمه اطهار (ع)، با تبیین برخی دستاورد‌ها و افتخارات حوزه‌های علمیه گفت: رشد و معرفی افراد مومن، فروتن و صاحب فکری همچون میرزای شیرازی، شهید مطهری و شیخ عباس قمی از افتخارات فراموش نشدنی حوزه‌های علمیه است که باید به آن افتخار کرد و روحیه و فکر و زندگی این علما را ترویج داد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه‌های علمیه علاوه بر عالم پروری و معرفی نخبگان دینی وظیفه دارند، برای پاسخگویی به شبهات دشمنان، پاسخ محکم، دقیق و مطلوب ارائه دهند تا طرح سوال و شبهه‌ای بی پاسخ نماند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ایجاد شبهه و سوالات انحرافی از سوی مخالفان اسلام چیز بدی نیست و جای هراسی ندارد گفت: آنجا باید ترسید که طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه نتوانند به شبهات دشمنان پاسخ دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حوزه‌های علمیه همواره باید متناسب با نیاز‌های زمان، کرسی، جلسه و مناظره برگزار و از ظرفیت طلاب در سطوح مختلف برای تبیین ماهیت دین و ارزش‌های اسلام استفاده کنند.

حجت الاسلام مهدی رهنما، معاون آموزش مجتمع آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) هم در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۳۰ طلبه در رشته‌های مختلف ازجمله فقه الحکومه، فقه پزشکی، کلام، تفسیر، شیعه شناسی در این مجتمع، مشغول تحصیل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار