رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی؛ آری یا خیر؟/ شهرداری پاسخ شفاف دهد!

رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی در پایتخت مدتی است مطرح شده اما نتیجه آن به امان خدا سپرده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمل و نقل عمومی و داستان هایش هیچ زمانی تمامی ندارد! خصوصا در دوره ششم مدیریت شهری که حاشیه اش زیاد بوده است!  حمل‌ونقل عمومی رایگان یکی از موضوعاتی است که مسئولان همیشه  درمورد آن صحبت می‌کنند و اجرای آن تاکنون چیزی شبیه رویا بوده است؛ حالا گویا مدیریت شهری تهران می‌خواهد این رویا را به حقیقت تبدیل کند! چند مدت پیش سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا دنبال این است که  بلیت اتوبوس و مترو کلا به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته شود، در این رابطه یک طرحی در کمیسیون داریم که در حال بررسی است؛ اما باید زیر ساخت این کار تعریف شود، ما این طرح را پیشنهاد دادیم و باید به نتیجه برسد تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.

در حال حاضر حدود یکسال از این وعده می گذرد، موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم، او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران بسیار کم است و اصلا رایگان کردن آن چه فایده دارد؟ این تعداد از مترو و اتوبوس اصلا جوابگو مردم ما نیست و هنوز با وضعیت ایده آل فاصله داریم چه برسد به اینکه بخواهیم رایگان کنیم! موضوع رایگان شدن بلیت هم در شورا مطرح نشده اما شهرداری با طرح های تشویقی به دانش آموزان و دانشجویان به دنبال کاهش نرخ قیمت بلیت حمل و نقل عمومی است.تا زمانی که تعداد ناوگان اینطور است ما نمیتوانیم کامل رایگان کنیم و اصلا ضرورتی برای این اقدام وجود ندارد.بهتر است شهرداری تهران در نگاه اول به فکر نوسازی و افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو باشد.

اما در مقابل سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نظر دیگری دارد! او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که شهرداری با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی موافق است و اصلا تخفیف بلیت برای دانش آموزان و دانشجویان مقدمه همین کار است! صدور بلیت خودش هزینه دارد و مردم چرا باید آن را بپردازند؟ بهتر است بلیت حمل و نقل عمومی برای افراد رایگان شود و در عوض آن عوارض هایی گرفته شود تا کارهای دیگر جلو بیفتد و برای مردم نتیجه داشته باشد؛ انشالله رایگان شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در این دوره حداقل برای قشری خلص به نتیجه می رسد.

اینطور که مشخص است حتی اعضای یک کمیسیون هم در رابطه با رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی تهران با هم تناقض هایی دارند چه برسد به شهرداری تهران! البته این مدل تناقض ها در مطرح کردن وعده ها و عدم تحققش در دوره مدیریت شهری موضوع جدید نیست. علی ایحال تنها کاری که می توان انجام داد صبر است تا ببینیم قرار است تکلیف این طرح و ایده چه شود؟ آیا واقعا شهرداری تهران تن به اجرای این طرح می دهد؟ و باز هم سوال همیشگی، آقایان مسئول در حال حاضر که بخش زیادی از بودجه امسال برای حمل و نقل عمومی است چه اتفاقی دقیقا افتاده است؟ آیا شهروندان تهرانی همچنان در انتظار رایگان شدن بلیت باشند یا خیر؟ پاسخ شفاف تنها کار است...!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
فقط برای خانوارهای بدون خودرو یا افراد معلول ، رایگان بشه

چون اکثرا خانواده ها وصاحبان خودرو زیاد سوار وسایل نقلیه نمیشن و برعکس بنزین سهمیه میخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
کارت مترو هم که مکیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
رایگان یعنی چی مگه قراره بنزین رو گرون کنید کاسه ای زیر نیم کاسه رایگان شدنه
Germany
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
در یک مقاطع زمانی و بحرانی مسئولین یک چیزی برای خوش‌آمد مردم می گویند و تمام !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
رایگان کردن نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست ، الان در مترو بنده خودم عده ای از جوانان را دیده ام که بدون مقصد خاصی سوار می‌شوند برای ملاقات و تک و تعریف و وقت گذرانی و باعث شلوغی واگنها هم میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
رایگان شدنش اصلا به نفع نیست ،فقط کیفیت رو بالا ببرین همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
باید درآمدزایی مترو صرف توسعه خود مترو بشه بعدم هر چی مفت و بی ارزش بشه دیگه مردم براش ارزش قائل نیستند مگه آرد ونان بی ارزش نبود الان با سیستمی شدن نان خشک کمترم شده یا بنزین یا خیلی مشابه داریم همین کرایه ناچیز که در عمل خیلیم میشه صرف بهبود وضعیت کنید نه صرف معیشت مدیران مترو ،صرف رفاه استفاده کنندگان از مترو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
خاک بر سرتون با این لید نوشتنتون.
به امان خدا سپردن مگه بده؟
ثانیاً باید بگید مطرح شده اما اثری از اجرای آن دیده نمی‌شود.
یکم ادبی تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
چه طرح مسخره ای، حمل نقل عمومی هزینه زیادی نداره،در عوض کیفیت رو بالا ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
سامانه ای که حقوق و مزایا و تمام دریافتی کارکنان دولت و شرکت های دولتی نفتی و بانکی و صنایع و شرکت ها و هلدینگ های دولتی را مشخص کند ایجاد کرده و تمام دریافتی مدیران سطوح بالا را شفاف نمایش دهید در گام اول. تمام حقوق و مزایا و پاداش های شرکت های نیمه دولتی و خصوصی را مشخص کنید و مالیاتش را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اگر همچین چیزی اتفاق بیافتد حتما یک انقلاب اجتماعی صورت می‌گیرد چون برخی سازمانها و شرکتها چنان مزایایی را دارند که خیلی از مردم اصلا فکرش را هم نمی کنند و با دیدن اختلاف طبقاتی زیاد در نظام پرداختها دست به شورش می زنند ، این مطلب را منه کارمند بانک من صورتحساب تقریبا ۹۹ درصد افراد جامعه را دیده ام می گویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
هیچ حای دنیا برای همه ی مردم رایگان نیست. همه جا پولیه.
بودجه مملکت علف خرس نیست که اینجوری بخوان دور بریزند و مثلا دل یک عده را خوش کنند و بجاش کسری بودجه و تورم برای مملکت درست کنند. اون راننده اتوبوس یا مترو حقوق نمی خواهد؟ اتوبوس تعمیر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
کشور های دارای درآمد نفتی حمل و نقل رایگان است تو هم یه بی سوادی برگرد تو ****
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
خیلی از کشورهای اروپایی برای جلب توریست // اتوبوس و تراموا رایگان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
کشور های نفتی رو از کجا درآوردی، همین کانادا زورش رسیده فقط مالیات همون شهری که نفت داره رو کم کرده ، به کشور های عربی با یک چندم جمعیت ایران نگاه می کنی که متاسفانه انصاف نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تو ایران مردن هم رایگان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
ماشین شخصیا ترافیک و آلودگی تولید میکنن و باید پول بلیط مترو و اتوبوس اونایی که از ماشین شخصی استفاده نمیکنن و ضرر نمیزنن رو بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
افغانها رابیرون کنیداتوبوس و مترو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اگه بخوان رایگان کنند باید سقف براش بذارن یعنی سهمیه بدن تا افراد بیکار الکی وسایل حمل ونقل عمومی را اشغال نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
باید رو عوارض خودرو کشیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
حاتم بخشی وارزانی و مجانی در هر بخشی انرژی وخدمات و...،از بیت المال هزینه میبرد در صورتی که همه مردم کشور به یک اندازه نمیتوانند استفاده کنند وحق الناس است.سهم هرکس از ثروت کشور باید به خودش داده شود و قیمتها آزاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
سلام رایگان شدن حمل ونقل عمومی به دلایل مختلف برای تهران زیانبار است: ا-- در صورت رایگان شدن حمل ونقل عمومی به شهرداری ها فشار بسیار زیادی جهت تامین بودجه می آید زیرا هم اکنون با وجود کمبود اعتبارات مردم با پرداخت بلیت سهمی هرچند کوچک در تامین اعتبار حمل ونقل عمومی دارند 2- با تهیه بلیت از طرف مردم و با پرداخت این مبلغ کم هیچ گونه فشاری به مردم برای تهیه قیمت بلیط وارد نمی شود اما اگر همین مبلغ را مردم پرداخت نکنند و بار آن روی دوش شهرداری باشد مبلغ هنگفتی را باید شهرداری برای جایگزینی آن پرداخت کند براستی با این مبلغ ناچیز و یارانه ای پرداخت بلیط چه فشاری به مردم می آید که مسئولین به فکر اشباه فاحش رایگان کردن بلیط هستند؟ بگذارید مردم هم سهمی در توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشند بنده خودم هم از مترو حمل و نقل عمومی استفاده می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
باید رو آب و برق و موبایل و عوارض سالانه کشیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مثل آب و برق و نفت سر سفره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
ارزان نگهداشتن حمل و نقل عمومی بهتر از رایگان کردنش هست به سه دلیل اول اینکه حداقل کمکی شاید بشود شهرداری‌ها حمل و نقل عمومی را بیشتر گسترش دهند چون کمبود بوجه وجود دارند. دلیل دوم تعداد زیادی از افراد مالیاتهای سنگینی را به شهرداری‌ها پر داخت می کنند این در حالی هست که عده ای پرداخت نمی کنند علت دوم حجم بسیار زیاد اتباع خارجی هست که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که مالیاتی به شهرداری‌ها پرداخت نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اگه میخواد رایگان بشه ی جوری باشه م فقط ایرانیا رو شامل بشه، نه که اتباع خارجی خوش ب حالشون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
این طرح خوب ولی نه برای افعانی ها که دراین کشور نه مالیات ونه سربازی می روند واز امکانات دولتی مفت استفاده می کنن
برای اتباع باید بلیط ۱۰ برابر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
لطفامتروپرندراپیگیری نماییدهفته دولت که گذشت اول مهرهم گذشت تولدپیامبراعظم هم گذشت ولی خبری ازافتتاح متروپرندنشد
آخرین اخبار