باتری‌های ۵ و ۶ مجتمع کُک طبس در قالب مرحله سوم توسعه کارخانه کک سازی راه اندازی شد.

آیین بهره برداری از باتری‌های ۵ و ۶ مجتمع کک طبس با حضور اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار طبس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در طبس برگزار شد.

فعال‌سازی کارخانه کُک طبس از خواسته‌های مردم در سفر‌های استانی بوده و با بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه میزان تولید کک در این شهرستان افزایش یافته است.

قبل از دولت سیزدهم باتری‌های یک و ۲ این مجموعه با یک سوم ظرفیت فعال بود که با پیگیری‌های مختلف باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصد رسید، همچنین طرح توسعه و مرحله دوم کارخانه کک طبس شامل باتری‌های سه و چهار دهه فجر پارسال با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در آیین بهره‌برداری از باتری‌های ۵ و ۶ مجتمع کک طبس گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی، تکمیل زنجیره ارزش برای معادن است که در خراسان جنوبی و شهرستان طبس از این لحاظ دچار عقب ماندگی‌هایی از گذشته هستیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به وجود ۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در طبس افزود: خراسان جنوبی برای چندمین سال متوالی، دومین استان از حیث امنیت سرمایه گذاری شده و زمینه برای تکمیل زنجیره‌های ارزش وجود دارد.

اشرفی با بیان اینکه معدن، کشاورزی و گردشگری از پیشران‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود، گفت: ارتباط صادراتی با کشور افغانستان در استان یک امتیاز محسوب می‌شود.

معاون استاندار، قرار گرفتن استان در کریدور شمال - جنوب را یادآور شد و گفت: از این حیث نیز زمینه سرمایه گذاری فراهم است.  

او بیان کرد: دستگاه‌های اقتصادی استان تلاش دارند سند افزایش یا تغییر در تولید ناخالص داخلی را تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.