امام جمعه خاش گفت: وارد شدن در دایره اسلام و عمل به سیره نبوی، رمز مهم رستگاری و کامیابی در دنیا و آخرت است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان  در آیین جشن بزرگ وحدت بیان کرد: هرگاه سیرت نبوی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها پیاده شود در آن جاودانگی بوده و ارتباط انسان با خدای متعال برقرار و با تکامل انسانی، نور، روشنایی و هدایت نصیب انسان می‌شود و از تاریکی‌ها و گمراهی نجات می‌یابد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در وحدت، اخلاق نیک و حسنه الگوی شاخص بوده و تمام رفتار و حسن سلوک ایشان برای امت اسلامی پسندیده و قابل ارج است، بنابراین توصیه قرآن، دین و بزرگان بر این است که سیره نبوی در زندگی مردم جریان داشته باشد.

امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: امت اسلامی در وحدت اشتراکات جداناپذیری دارند در این زمینه تلاش برای استحکام اخوت و برادری در جامعه تأثیر بسزایی در خنثی سازی فتنه و ترفندهای دشمنان دارد.

وی گفت: مسلمانان شیعه و سنی، فارس و بلوچ در ایران و منطقه سیستان و بلوچستان از سال‌های دور تاکنون در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و با هم وابستگی، تعلق و ارتباط بسیار نزدیک و حسنه‌ای دارند، بنابراین تقویت وحدت و انسجام ملی یکی از نیازهای مهم در جامعه به شمار می رود.

گفتنی است با هدف گرامیداشت هفته وحدت که از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ادامه دارد آیین‌های جشن وحدت و محافل معنوی انس با قرآن کریم در نقاط مختلف شهر خاش برگزار می‌شود.

برچسب ها: هفته وحدت ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار