سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در جشن بزرگ گرامیداشت هفته وحدت، اخلاق و رفتار پیامبر را اخلاقی الهی دانست و گفت: الگو گرفتن از شخصیت و زندگی نبی مکرم اسلام، قطعاً تکامل و تعالی بشریت را به دنبال دارد.

 اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان،   حجت الاسلام والمسلمین علی خیور    سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم محوری جشن بزرگ هفته وحدت با برشمردن برخی از مولفه‌های اخلاقی و رفتاری پیامبر مهربانی‌ها، اظهار داشت: هدف دین مبین اسلام به عنوان آخرین دین الهی، تامین تمام نیازهای بشری جامعه است و پیامبر اکرم با اجرای احکام و دستورات الهی زمینه ساز رسیدن آحاد بشر به هدف الهی و معبود است.
 وی افزود: پیامبر اسلام در ابتدای رسالت خود با سختی‌های گوناگونی مواجه بود؛ اما با اخلاق و سیره عملی خود در آن زمان در دو دهه به فرهنگ سازی و تغییر در جامعه پرداخت.
 حجت الاسلام والمسلمین علی خیور ادامه داد: نبی مکرم اسلام در زمان رسالت خود مورد هجمه‌ها و حمله‌های گوناگون از سوی دشمنان و مشرکان قرار گرفت؛ اما سیره عملی ایشان نقشی اساسی در تغییر شرایط جامعه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی از خود به جای گذاشت.
 وی بیان داشت: اخلاق و رفتار پیامبر که بر مبنای اخلاق الهی بود، باعث شد تا خداوند ایشان را به عنوان انسان کامل به جامعه بشری معرفی کند.
 سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل خاطرنشان کرد: ما ملتی اسلامی هستیم؛ امتی که بر مبنای توحید الهی و سیره پیامبر گرامی اسلام و قرآن قرار است به سرانجامی که وعده الهی است برسد و با تعالی و تکامل خود زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.
 وی گفت: دشمنان این ملت با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند در تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردمان این سرزمین هستند و ضرورت دارد برای شناسایی این نقشه‌ها و مقابله مطلوب با آنها تلاش کرده که در این راستا حفظ وحدت اسلامی از ضروریات داشتن میهنی آباد و قدرتمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار