توزیع ۴۲ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۴۲ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی در استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از مقدار ۴۲ هزار تن کود تأمین، تدارک و توزیع شده، مقدار ۳۵ هزار تن کود ازته، ۵ هزار و ۲۰۰ تن فسفاته و هزار و ۴۷۰ تن کود پتاسه بوده است.

وی افزود: با توجه به اجرای برنامه ۵ هزار هکتاری کشت کلزا در استان، طبق سهمیه کودی سازمان جهادکشاورزی برای این برنامه تاکنون، به طور ویژه مقدار ۶ هزار تن ازته، ۳ هزار و ۵۰۰ تن و ۲۰۰ فسفاته و ۶۰۰ تن کود پتاسه در اختیار کلزاکاران قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با استفاده از ذخایر راهبردی ۸ هزار تنی انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در انبار‌های شرکت و همچنین حمل مستقیم روزانه مقدار ۳۰۰ تن از انبار سازمانی و به مقصد شهرستان‌های استان، کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین و طبق برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌های پایش و پهنه‌بندی و صدور حواله الکترونیکی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: برای تسریع در امر توزیع علاوه بر ارسال کود به صورت کیسه از مبادی و پتروشیمی‌ها، به صورت فله نیز در انبار تخلیه می‌شود که همزمان با کیسه‌گیری، بارگیری و حمل نیز می‌گردد.

مظلومی گفت: در حال حاضر همکاران در انبار‌های شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل در حال تخلیه، کیسه‌گیری کود‌های فله، بارگیری و حمل به مقصد کارگزاران استان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.