کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان با حداقل دمای هوای چهار درجه سانتیگراد، به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور طی شبانه روز گذشته به ثبت رسید.

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان زنجان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است، گفت: شرایط جوی استان برای امروز پایدار پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: از فردا  دوشنبه پایداری وضعیت جوی کاهش یافته و سرعت وزش باد نیز با افزایش تدریجی به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

سلطانی یادآورشد: روز سه شنبه هفته جاری سامانه بارشی وارد استان می شود که این سامانه تا روز پنجشنبه فعال و موجب رگبار باران و رعد و برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه نوسانات دمایی در استان جزئی خواهد بود، ادامه داد: روز پنجشنبه دمای هوا در اغلب مناطق استان به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سلطانی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان چهار و ۲۹ درجه، ابهر هشت و ۲۵ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، آببر ۱۵ و ۲۸ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۴ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه و ماهنشان هشت و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.