حجت الاسلام محمدرضا بخشی با بیان اینکه وقف مورد نیاز روز جامعه ترویج شود، گفت: وقفی که بر اساس نیاز روز و اقتضائات زمان باشد بیشترین تاثیر را در جامعه دارد.

حجت الاسلام محمدرضا بخشی رییس اوقاف و امور خیریه شاهرود گفت: وقف اگر بر اساس نیاز روز انجام شود، هرچند سال که بگذرد، می‌تواند خدمات آن ارزنده و شایسته‌تر باشد.

وی با بیان اینکه وقف به تناسب محل و منطقه ارزش زیادی دارد، ابراز کرد: وقف یک نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

رییس اوقاف و امور خیریه شاهرود با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مدرسه‌ها و اداره‌ها در شاهرود وقف است، اظهار کرد: مجموعه بهداشتی و درمانی عظیما و بیمارستان بهار، نمونه بارزی از وقف توسط خیران در شاهرود است.

وی با بیان اینکه ۷۱۴ نوع نیت در موضوع موقوفات وجود دارد، افزود: اوقاف و امور خیریه شاهرود طی یکسال گذشته ۶۵ میلیارد ریال درآمد داشت.

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه موقوفات این شهرستان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال قدمت دارند، افزود: مجموعه اوقاف و امور خیریه به هیچ عنوان به دنبال تصدی‌گری نیست. این اداره فقط موقوفات بدون متولی، نامشخص و مهجور را در تولیت دارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که متولی از طریق مراجع قضایی یا مجموعه تحقیق سازمان اوقاف مشخص شود، موقوفه تحویل داده و از هرگونه دخالتی پرهیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار