معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم به رعایت استاندارد در حوزه خدمات استان توجه جدی داشته است.

محمد کاظم منزوی در همایش استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تا قبل از فعالیت دولت سیزدهم ورود اداره‌کل استاندارد استان به حوزه خدمات توجهی نشده بود.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع استاندارد در چهارمحال و بختیاری را از نیازهای اصلی این استان دانست و افزود: راه‌اندازی این آزمایشگاه باعث تحول وضعیت استاندارد در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام گشت‌های اختصاصی کارشناسان اداره‌کل استاندارد از وضعیت مراکز خدماتی در یکی ۲ سال اخیر افزود: هم‌اکنون افزایش دانش و کمک به استاندارد برای پیشرفت و ارتقای مراکز خدماتی استان احساس می‌شود.

منزوی تصریح کرد: بازرسی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری از هتل‌های یک تا پنج ستاره، مراکز نگهداری سالمندان، مهدهای کودک و سایر مراکز خدماتی استان جزو اقدامات مطلوب این اداره‌کل در ۲ سال اخیر به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: جلوگیری از کم‌فروشی و لزوم خالص‌فروشی جناس به‌طور جدی از سوی اداره‌کل استاندارد استان و براساس معیارهای علمی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از اداره‌کل استاندارد استان درخواست شده تا وضعیت استاندارد حوزه‌های دیگر را بررسی و ارتقای این حوزه تلاش بیشتری کند.

وی گفت: در این راستا وضعیت استاندارد انواع مصالح ساختمان، بتُن آماده، شن‌وماسه و آسانسور دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از سوی اداره‌کل استاندارد استان بررسی می‌شود.

منزوی تاکید کرد: هنوز تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی دولتی و ساختمان‌های بخش خصوصی استان پروانه استاندارد آسانسور را نگرفته‌اند که باید نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اقدامات مؤثر و مطلوب استاندارد باعث اعتمادسازی در جامعه و تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه خواهد شد.

علی شهریارپور تاکید کرد: تمامی مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید برای تحقق اهداف مورد نظر اداره‌کل استاندارد استان به نیروهای این مجموعه کمک کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب شاخص‌های اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری قبل از دولت سیزدهم افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ۲ سال اخیر توجه ویژه‌ای برای تامین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و بودجه جاری این مجموعه داشته است.

شهریارپور استانداردسازی را نوعی سرمایه‌گذاری اعلام و تصریح کرد: برای تقویت زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مرتبط با حوزه استاندارد کمک می‌شود.

وی گسترش فرهنگ رعایت استاندارد با هدف استانداردسازی مطلوب در جامعه را نیازمند همکاری مردم دانست و یادآور شد: باید به سمت‌وسوی خرید کالای ایرانی به‌عنوان حمایت از تولید ملی در سطح کشور و استان حرکت کنیم تا رفاه عمومی جامعه، اشتغال‌زایی، توسعه صادرات و تحقق اهداف اقتصادی ارتقا یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار