استاندار همدان از کشاورزان خواست برای جلوگیری از خسارت‌های سرمازدگی محصولات باغی خود را بیمه کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد در پنجاه و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد، با اشاره به سرمازدگی ۷۰ درصد از باغات انگور در فصل بهار ضمن توصیه به باغداران برای بیمه محصولات باغی، گفت: اقدامات ترویجی و آموزشی باغداران برای احیاء باغات آسیب دیده و جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌های درختان انگور ضروری است.

او رفتن باغداران به سمت طرح فراز انگور را از راهکار‌های اصلاح و احیای تاکستان‌های ملایر و بهینه‌سازی تولید انگور دانست و به جهاد کشاورزی دستور داد تا نسبت به پرداخت کود به باغداران مساعدت و همکاری کند.

در دستور جلسه دوم این نشست، چاپخانه داران درخواست عدم اجرای معافیت سهم کارفرما در کارگاه‌های تولیدی، بررسی و اجرای قانون معافیت مستمر کارفرما در کارگاه‌های ۵ نفر شاغل از سوی اداره کل تأمین اجتماعی را داشتند که استاندار دستور بررسی و اعلام نتیجه تا جلسه بعد این شورا را داد.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اصلاح الگو کشت در کشور و استان را با توجه به تغییرات آب و هوایی، راهکار مناسب برای این بخش عنوان کرد، تا کشاورزان و باغداران درآمد بیشتر و آسیب کمتری داشته باشند.

برچسب ها: سرما زدگی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.