۳۰ درصد قطعات خودرو کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:حدود ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز کشور در آذربایجان شرقی تولید و عرضه می‌شود در این میان بخش عمده‌ای از این واحد‌ها با شرکت‌های بزرگ خودروی کشور قرارداد و تامین قطعات خودرو‌های تولیدی این شرکت‌ها را بر عهده دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  گفت:صنعت خودروی ایران به عنوان کشنده و پیش برنده صنعت کشور دارای ظرفیت بالفعل تولید حدود ۲ میلیون دستگاه خودرو و تولید روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون قطعه در کشور است که موجب رونق ۶۰ رشته بزرگ و کوچک صنعتی مانند فولاد، پتروشیمی، لاستیک، آلومینیوم، شیشه، نساجی، رنگ و پوشش‌های مواد شیمیایی است که ۳۰ درصد این قطعات خودرو در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

سیدمحمدجعفر عظمایی گفت: در آذربایجان شرقی ۲ واحد خودروسازی سواری با ظرفیت ۳۳۰ هزار دستگاه و با میزان اشتغال ۲هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کنند. در آذربایجان شرقی ۲ واحد خودروسازی سواری با ظرفیت ۳۳۰ هزار دستگاه و با میزان اشتغال ۲هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی با دارا بودن هشت واحد خودروسازی اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کامیونت با ظرفیت حدود ۱۵۰هزار دستگاه به عنوان قطب خودرو‌های تجاری و سنگین در کشور محسوب می‌شود که میزان اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در آذربایجان شرقی حداقل ۱۷۰ واحد صنعتی قطعه سازی با میزان اشتغال پنج هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم فعالیت دارند بسیاری از این واحد‌ها دارای تولیدات منحصر به فرد در زمینه قطعات خودرو از جمله کمک فنر، کیلومترشمار و سایر قطعات در سطح کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.