محمود لیائی گفت: پست از المانهای شهری قلمداد شده و جزء مولفههای مهمی است که در مدیریت شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اشاره به نیاز همگانی به خدمات پستی به عنوان یکی از الزامات شهرنشینی بر نقش پست در کاهش آلودگیهای زیست محیطی و کاهش ترافیک شهری تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: شرکت ملی پست این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده که به جای مراجعه مردم به واحدهای پستی برای دریافت خدمات، پست به محل زندگی و کار مردم مراجعه نماید که تحقق این شعار سبب کاهش هزینههای تردد و کاهش هزینههای حمل و نقل خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان گران است، تصریح کرد: این هزینه در ایران در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام شده کالا است که در سایر کشورهای پیشرفته معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه تمام شده کالا خواهد بود؛ لذا شرکت ملی پست در صدد است با گسترش ناوگان لجستیک نسبت به کاهش هزینه حمل و نقل و به تبع آن کاهش هزینه تمام شده کالا اقدام کند.
وی همچنین به استقرار دفاتر پستی در پایانههای مسافری تاکید کرد و افزود: با استقرار دفاتر پست در این مراکز که مبدا حمل و نقل کالاست ارائه خدمات به مردم با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه تجمیع پلاکهای آبی، کدپستی و سایر پلاکهای نصب شده توسط دستگاههای خدمت رسان را از دیگر برنامههای پست دانست و اضافه کرد: در این راستا نسبت به طراحی پلاکهای پستی هوشمند با کد QR اقدام شده که علاوه بر ایجاد زیبایی بصری بر سر درب املاک سبب تجمیع اطلاعات مورد نیاز دستگاههای خدمت رسان خواهد شد.
وی از افتتاح صندوق پستی هوشمند توزیع مرسولات پستی در روز جهانی پست سال جاری خبر داد و بیان کرد: ان شاءالله تا پایان سال آتی هزار صندوق پستی هوشمند در کشور راه اندازی میگردد که این اقدام سبب صرفهجویی در زمان و کاهش ترددهای غیر ضرور مردم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست عنوان کرد: این صندوقهای هوشمند در مجتمعهای مسکونی و مراکز تجاری قابل نصب و استفاده خواهد بود.