بررسی ۳ پرونده مهم مرتبط با واحد‌های تولیدی

معاون قضایی رئیس دادگستری تهران گفت: امروز وضعیت نظام تولیدی و اقتصادی کشور وضعیتی است که تعامل و تشکیل مساعی همه سازمان‌ها را می‌طلبد.

محمدرضا پسندیده معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان تهران در امور رسیدگی به پرونده‌های مهم در نشست تخصصی تعیین تکلیف گیرنده‌های مهم مرتبط با ۳ واحد تولیدی گفت: تولید، یک مقوله بسیار پیچیده و چند وجهی است که حمایت همه سازمان‌ها و نهاد‌های متولی را لازم دارد و اگر هم زمان و توامان باشد حمایت از واحد‌های تولیدی اتفاق می‌افتد.

پسندیده گفت: شاید پیگیری‌های قضایی و حقوقی در باب تولید در سال‌های قبل شفافیت نداشت، ولی موضوعات حقوقی و پیگیری‌های قضایی و اینکه چه تاثیری می‌تواند در پیگیری پرونده‌های واحدی‌های تولیدی داشته باشد امروز بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: واحد‌های تولیدی، اقتصادی و صنعتی تقاضا‌هایی از قوه قضاییه و جامعه حقوقی کشور داشتند که این نتیجه را به اثبات رساند که حمایت قضایی یک مقوله بسیار موثر در نظام تولیدی تلقی می‌شود که به تبع همه سازمان‌های موثر در امرتولید با استفاده از ظرفیت خود در حمایت از تولید به پا می‌خیزند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان تهران در رسیدگی به پرونده‌های مهم خاطرنشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران یکی از برنامه‌های حمایتی خود را به حمایت از تولید اختصاص داده است که در این خصوص سر فصل‌ها و موضوعاتی را تعریف کرده است؛ در واقع یکی از آن موضوعات موانعی است که در حمایت از واحد‌های صنعتی می‌باشد که بعضا متولیان امر تولید مراجعه حضوری دارند، که به یک اساس در ستاد اقتصاد مقاومتی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ملاقات حضوری با مدیران تولیدی داریم.

وی افزود: در بازدید‌هایی که رئیس کل دادگستری استان تهران از شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی انجام می‌دهند از نزدیک در جریان رفع مشکلات واحد‌ها قرار می‌گیرند و در خصوص موضوعاتی که قوه قضاییه می‌تواند در آن موثر باشد، دستوراتی صادر می‌شود که یکی از وجوه و جلوه‌های حمایت از واحد‌های تولیدی به حمایت و نظارت اداره تصفیه امر ورشکستگی بر می‌گردد.

در این نشست اعضای شرکت کننده از مشکلات و موانعی که بر سر راه این شرکت‌های ورشکسته وجود دارد مباحثی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار