ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیانی شدن رودخانه‌های استان هشدار داد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی با توجه به فعال‌شدن سامانه بارشی در استان از عصر امروز، یکشنبه احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

یاسر اشتاد با اشاره به کاهش دمای استان در روز‌های آینده همزمان بافعالیت سامانه بارشی در منطقه افزود: مناطق اثر این مخاطره شامل همه نقاط استان با تاکید بر شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: بارش باران و رعد و برق همراه با تندباد‌های لحظه‌ای برای آذربایجان‌غربی تا روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

اشتاد با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری‌است، اظهار کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به هشدار زرد شماره ۱۵ صادر شده برای استان تاکید کرد: لازم است عشایر از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با دمای مثبت سه درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.