رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار متر مربع از عرصه‌های طبیعی این شهرستان خراسان رضوی، که به طور غیرمجاز تصرف شده بود با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در نیمه نخست امسال رفع تصرف و آزادسازی شد.

زهرا ابارشی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد گفت: در این قالب ۳۷ فقره پرونده تخلف از قوانین منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف عدوانی، تعلیف غیرمجاز، قطع درختچه‌های بیابانی تاغ و قطع بوته‌های بیابانی مرتعی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: از پرونده‌های تخریب تنظیمی سالانه، ۳۱ فقره پرونده به مساحت ۱۰۵ هکتار منجر به خلع ید و رفع تصرف شد و همچنین در این بازه زمانی با همراهی دستگاه قضا ۷۸ رای در راستای حمایت و حفظ انفال صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ششتمد گفت: به منظور توسعه پایدار منطقه و تسهیل در اجرای طرح‌های عمرانی همچون راه‌های دسترسی، انتقال آب، گاز، برق و سایر طرحها، با در نظر گرفتن کمترین خسارات و آسیب به عرصه‌های منابع طبیعی با اجرای طرح‌های مورد نظر موافقت شده است.

ابارشی افزود: حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه تخریب عرصه‌های منابع طبیعی از مهم‌ترین وظایف سازمان منابع طبیعی است و در این راستا سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده آتش سوزی یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را برای رسیدگی فوری از طریق این سامانه اطلاع دهند.

وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ حفظ ثروت‌های خدادادی و منابع طبیعی، تمام افراد به ویژه دوستداران طبیعت می‌توانند در سامانه همیار طبیعت به نشانی hamyartabiat.frw.ir ثبت نام کرده و پس از گذراندن مراحل اداری نسبت به دریافت کارت عضویت خود از محل اداره منابع طبیعی شهرستان محل سکونت خود اقدام کنند.

۲۴۰ هزار هکتار از گستره شهرستان ششتمد عرصه منابع طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.