رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان:

۳۸ دانش‌‎آموز زنجانی در المپیاد سراسری هندسه شرکت کردند

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان گفت: المپیاد هندسه دانش‌آموزی با حضور ۳۸ دانش آموز زنجانی برگزار شد.

حسین تاران رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان با بیان اینکه ۳۸ دانش‌‎آموز زنجانی در المپیاد سراسری هندسه شرکت کردند گفت: در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران، سه هزارو ۶۴۱ دانش آموز سمپادی (‌ استعدادهای درخشان)‌ و غیرسمپادی کشور با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: المپیاد هندسه ایران (IGO) Iranian Geometry Olympiad رویدادی است که با پیشنهاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، به المپیادهای علمی و رسمی دنیا اضافه شده است و هرساله در سطح جهان برگزار می‌شود.

تاران با اشاره به اینکه امسال هفتاد کشور دنیا در این المپیاد شرکت داشتند، یادآورشد: این آزمون بین المللی، هم زمان با آزمون داخلی و با همان پرسش‌ها برگزار شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری این المپیاد به مدیریت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: شرکت کنندگانی که در داخل کشور حائز رتبه برتر می‌شوند، ضمن اینکه بر اساس نمره دریافتی، صاحب مدال می‌شوند علاوه بر رتبه داخلی، با تمام شرکت کنندگان دیگر کشورها نیز مقایسه و در رتبه‌بندی بین المللی نیز شرکت داده خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.