کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی استان از روز سه‌شنبه هفته جاری ناپایدار می‌شود و سرعت وزش باد نیز به حد نسبتا شدید می‌رسد.

حسین سلطانی با بیان اینکه آسمان امروز مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری است، گفت: از بعدازظهر امروز شاهد وزش باد خواهیم بود که این شرایط تا فردا تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد:‌ برای روز چهارشنبه هفته جاری رگبار پراکنده باران و رعد و برق برای استان پیش بینی شده است و به لحاظ دمایی نیز نوسانات قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و کماکان هوای خنکی در استان حاکم است.

سلطانی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه خنکتر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۲ درجه، ابهر هشت و ۲۲، خرمدره ۹ و ۲۲ درجه، آببر ۱۴ و ۲۷ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۱ درجه، قیدار ۶ و ۲۰ درجه و ماهنشان هفت و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.