کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: تداوم بارش‌های رگباری و پراکنده، رعد و برق و کاهش محسوس دمای هوا پدیده غالب جوی در مناطق مختلف استان است.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از امروز با کاهش دما، هوای سردی در نقاط مختلف استان حاکم می شود، گفت: این وضعیت جوی تا صبح روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: امشب دمای هوای استان به خصوص در مناطق سردسیر به صفر درجه می‌رسد و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

سلطانی اظهار داشت: با توجه به ماهیت بارش ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست به همین دلیل هم استانی ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هسته های بارشی هم اکنون در شهرستان طارم فعال و آسمان این شهرستان مه آلود است، تصریح کرد: فعالیت این سامانه در کل استان تا اواخر وقت امروز ادامه می یابد و فردا نیز به دلیل وجود رطوبت در هوا احتمال بارندگی وجود دارد.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و ۲۳ درجه، ابهر ۹ و ۲۵، خرمدره ۱۰ و ۲۵ درجه، آببر ۱۳ و ۲۵ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۲ درجه، قیدار ۱۰ و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.