مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: این استان نیازمند احداث ۶۴۰ هزار مترمربع فضای آموزشی است و طبق بررسی‌های انجام شده به ازای هر یک دانش آموز، یک مترمربع کمبود فضای آموزشی داریم.

قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای دانش‌آموزی استان در مقایسه با متوسط کشوری که ۵.۲۲ مترمربع است، پایین بوده که با در نظر گرفتن جمعیت دانش‌آموزی، نیازمند ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هستیم.

وی ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در حال حاضر ۳۲۲ هزار مترمربع فضای آموزشی در دست احداث دارد که در صورت اتمام این پروژه‌ها نیم متر به سرانه فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: ابتدای دولت سیزدهم سرانه استانی فضای دانش آموزی ۴.۰۵ مترمربع بود که با تحویل ۶۰۰ کلاس درس در این مدت سرانه فضای آموزشی در استان به ۴.۲۵ متر مربع ارتقا یافته است.

رحمانی اظهار کرد: در هفته دولت امسال با تخصیص‌های مطلوب ۳۵ هزار متر مربع فضا ایجاد و در اختیار نهاد آموزش و پرورش استان قرار داده شد که یک اتفاق بی‌نظیر در طول چند دهه گذشته بود.

وی گفت: همچنین در مقایسه با سایر استان‌های کشور از نظر تخصیص اعتبار به فضا‌های آموزشی، آذربایجان‌غربی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌است.

وی در خصوص وضعیت شهرستانی در این بخش بیان کرد: پیرانشهر با ۱.۷ متر مربع و بعد از آن شهرستان ارومیه با ۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی دارای کمترین سرانه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.