دبیرکل جمعیت جانبازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهاد‌های رسمی، احزاب و خبرگزاری‌ها باید شناخت نامزدها را برای مردم تسهیل کنند

شاکری ضمن تاکید بر تسهیل شناخت نامزد‌ها برای مردم، درباره فضای انتخاباتی کشور مطالبی را بیان کرد.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات مجلس دوازدهم گفت: هر چقدر که  ثبت نام نامزد‌ها به مراحل بعدی برسد شرایط انتخابات شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. پیش ثبت نام در انتخابات هیجانی را ایجاد کرد؛ قاعدتا الان تمام احزاب با اسامی چند برابری مواجه‌اند و متقاضی هستند برای اینکه در فهرست نامزد‌ها قرار بگیرند؛ البته این امر هم پیمان شدن احزاب را در شورای ائتلاف، شورای وحدت و جبهه پایداری می‌طلبد تا این عدد به یک معیار قابل قبول برسد.

وی ادامه داد: چند برابر شدن تعداد نامزد‌ها، انتخاب بین آن‌ها و شاخص گذاری در زمینه ویژگی‌های آن‌ها را سخت می‌کند، در دوره قبل روش‌هایی اعمال شد و اصولگرایان به فهرست واحد رسیدند در حال حاضر این موضوع به صورت واحد مطرح است که چگونه این فهرست واحد قرار است شکل بگیرد با توجه به طیف نیرو‌های انقلاب که در صحنه حاضر هستند.

شاکری با اشاره به نظارت وزارت کشور بر هزینه‌های انتخاباتی نامزد‌ها بیان کرد: این خواست عمومی و آشکار همه مردم بوده است که چرا ما قبل از اینکه نماینده‌ای را وارد انتخابات کنیم اطلاعات لازم وی را نمی‌دانیم.

 دبیرکل جمعیت جانبازان افزود: امروز رسانه ملی اعلام می‌کند که من فضای تبلیغاتی را برای شما ایجاد خواهم کرد تا بدین وسیله افراد مختلف بتوانند شما را بشناسند. وزارت کشور اعلام می‌کند من شرایط را به گونه‌ای فراهم خواهم کرد که حساب شخصی افراد از حساب تجاری جدا باشد، زیرا مردم ما این امکان را ندارند که به صورت جدا بتوانند با نامزد‌ها صحبت کنند مگر اینکه نهاد‌های رسمی، یا احزاب و خبرگزاری‌ها این را تسهیل کنند از جمله کار‌هایی که باید انجام شود ارائه همین اطلاعات به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار