برخورد قاطع با فروشندگان غیرمجاز دام و طیور

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با فروشندگان غیر مجاز دام و طیور در کرمان، برخورد جدی و قاطع می شود.

زین الدینی با اشاره به اینکه کشتار و عرضه غیر مجاز دام، طیور زنده و فراورده‌های خام دامی، تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم محسوب می‌شود، گفت: با توجه به مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی که از طریق فراورده‌های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی با هر نوع کشتار و عرضه دام و طیور غیرمجاز و در حاشیه شهر و جاده‌ها، سلامت مردم را نشانه می‌رود، با جدیت از سوی کارشناسان دامپزشکی برخورد می‌شود.

او با اشاره به تامین گوشت سالم و بهداشتی از سوی کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان و همچنین به صورت حمل بهداشتی از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها به شهر کرمان، افزود: گا‌ها افراد سودجو با سوء استفاده از آگاهی پایین برخی مردم، اقدام به ذبح غیرقانونی دام در دامداری‌ها و در حاشیه شهر و فروش گوشت آن‌ها می‌کنند که در صورت مشاهده از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه گزارشاتی از عرضه غیر بهداشتی ماهی از سوی خودرو‌های غیرمجاز و به صورت دوره گردی وجود دارد، بیان کرد: با هماهنگی که با دادستان شهرستان در این خصوص صورت گرفته است، خودرو‌های این افراد توقیف شد و تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام و طیور، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذیربط از جمله: شهرداری، نیروی انتظامی، اماکن و ... می‌باشد و مقابله با آن اراده جمعی این نهاد‌ها را می‌طلبد، تصریح کرد: همشهریان در صورت مشاهده تخلفاتی از جمله: مشاهده خودرو‌های عرضه غیر مجاز دام، طیور و فراورده‌های خام دامی، مراتب را  از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۱۳۴۳۶۶ به  شبکه دامپزشکی کرمان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار