استاندار همدان گفت: دانشگاه‌ها با توجه به نقش و ظرفیت مهمی که در جامعه دارند باید به مسائل و مشکلات اجتماع نگاه ماموریت محور داشته باشند.

علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در نشست ستاد دانش بنیان همدان گفت: دولت سیزدهم نگاه و توجه ویژه‌ای به دانش بنیان‌ها دارد و تقویت این حوزه را از اولویت‌های خود قرار داده است.

او استفاده از رویکرد فناورانه را در بخش کشاورزی و استفاده از آب و افزایش کیفیت محصول مهم توصیف کرد و خواستار توجه دست اندرکاران این بخش و کشاورزان به این مقوله شد.

استاندار همدان گفت: استان همدان با جدیت برای دانش بنیان کردن محصولات و تولیدات خود پیگیر است تا بتوان به ارزش افزوده بیشتری از محصولات دست یافت.

قاسمی فرزاد  آسیب شناسی از فعالیت شرکت‌های بزرگ را ضروری دانست و بر ایجاد بخش‌های فناور در آن‌ها تاکید کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۱۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است، برخی از این فضا‌ها را محمل خوبی برای فعالیت دانش بنیان‌ها و جذب گردشگر در استان معرفی کرد.

استاندار همدان گفت: میزان زمین شهرک صنایع‌های تک یا فناور در استان از ۵۰ به ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت و تفویض اختیارات به استان‌ها در این زمینه نیز می‌تواند موجب رشد فناورانه محصولات تولیدی در مناطق مختلف شود.

در استان همدان ۳۴۰ واحد فناور و ۷۴ شرکت دانش بنیان فعال است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار