امروز برروی دریای عمان تا شرق تنگه هرمز وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می شود و دریا در این مناطق کمی مواج خواهد شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در آسمان استان نیز افزایش و گذر ابر مورد انتظار است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات، برخی نقاط غربی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

در ساعات ابتدایی صبح، پدیده سواحل و جزایراستان مه رقیق صبحگاهی و در طول روز وزش باد، غبار محلی، افزایش و گذر ابر خواهد بود.

 با وزش بادهای جنوب شرقی، آبهای دریای عمان تا شرق تنگه هرمز کمی مواج خواهد شد و توصیه می شود تردد شناورهای سبک و صیادی دراین مناطق با احتیاط صورت پذیرد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، برخی نقاط غربی و مرکزی استان و تنگه هرمز، افزایش و گذر ابر، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق ، افزایش لحظه ای سرعت باد گاه گرد وغبار پیش‌بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی طی امروز نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و پایان هفته جاری کاهش دمای بیشینه (2 تا 5 درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، چهارم و پنجم آبان، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی پیش بینی می شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیلها خواهد شد.

در این مدت بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، دریا نیز با افزایش سرعت بادهای غربی و تندباد لحظه ای نسبتا مواج خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد و از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

در صورت عدم تغییر در الگوهای هواشناسی، پیک بارش این سامانه در غالب نقاط استان، طی ساعات بعدازظهر و شب پنجشنبه همچنین اوایل وقت جمعه پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.