توسعه روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه ایران و قزاقستان

سرکنسولگری قزاقستان در ایران برای توسعه روابط تجاری دو کشور با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بندر امیرآباد در دیدار با ایربول احمتوف به ظرفیت‌های موجود، امکانات گسترده و تجهیزات مدرن بندری و دریایی اشاره و بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه ایران و قزاقستان با محوریت بندر امیرآباد تأکید کرد.

او همچنین در این دیدار عملکرد بندرامیرآباد را در حوزه‌های تخلیه و بارگیری، صادرات و تزانزیت کالا تشریح کرد و از آمادگی این بندر در ارائه هرگونه خدمات لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی به صاحبان کالا و همچنین همکاری با متقاضیان بخش خصوصی قزاقستان جهت سرمایه گذاری در بندرامیرآباد خبر داد.

موسی پور به موقعیت استراتژیک بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب و همچنین بهره گیری از توان ریلی و لجستیکی جهت افزایش مراودات کالا میان بنادر کشور قزاقستان و بندرامیرآباد اشاره و ابراز امیدواری کرد این دیدار سرآغاز دوره جدیدی از تحولات اقتصادی و تعاملات تجاری دریایی بین دو کشور را در آینده نزدیک رقم زند.

سرکنسول قزاقستان نیز در این دیدار از همکاری‌های دوجانبه کشور‌های ایران و قزاقستان ابراز امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه مراوده دو کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و امیدواریم با همکاری‌های بیشتر شاهد رشد میزان مراودات کالا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.