دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نتایج نهایی ثبت نام کنندگان برای ماراتن دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۱۹ نفر هستند.


علیرضا شهرکی از ثبت‌نام قطعی ۴۱۹ داوطلب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان کرد: در حوزه انتخابیه زاهدان ۱۵۳، ایرانشهر ۵۶ نفر، خاش ۵۰ نفر، چابهار ۴۶ نفر، حوزه سیستان ۸۰ و حوزه انتخابیه سراوان ۳۴ نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: ۳۳ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان، سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته را داشتند که از این تعداد هشت نفر از نمایندگان فعلی مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی هستند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از میان ثبت‌نام‌شدگان ۴۶ نفر سهم خانم‌ها و ۳۷۳ نفر آقایان هستند که بیشترین رنج سنی با بیش از ۶۰ درصد را افراد زیر ۵۰ سال تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: ترکیب رنج سنی داوطلبان ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۳درصد، ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۷ درصد، ۴۱ تا ۴۵ سال ۲۱ درصد، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۹ درصد، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۵ درصد، ۵۶ تا ۶۰ سال ۹ درصد، ۶۱ تا ۶۵ سال ۴ درصد، ۶۶ تا ۷۰ سال ۲ درصد و ۷۱ تا ۷۵ یک درصد بوده است.

شهرکی اظهار کرد: در ترکیب مشاغل ثبت‌نام‌کننده بیشترین سهم برای کارمندان است که فرهنگیان، بازنشستگان، اساتید دانشگاه، مشاغل آزاد و پزشکان به ترتیب در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش حدود ۱۴ درصدی ثبتنام داوطلبان در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: برای انتخابات دوره قبل ۳۶۰ نفر در استان ثبت‌نام کردند که امسال این رقم با افزایش ۴۱۹ نفری روبرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار