دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون تعرفه رای پیش بینی شده است گفت: هیچ مشکلی در برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان نداریم و یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای نیز پیش بینی شده است.

عباس ابراهیمی بیان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دور دوم چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور تمامی اقدامات و تمهیدات لازم در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی افزود: تعداد ۲هزار و ۱۴۰ دستگاه احراز هویت در بین فرمانداری‌های سراسر سیستان و بلوچستان توزیع شده و کار پیکربندی آنها به اتمام رسیده و آماده برگزاری انتخابات در روز جمعه ۱۵ تیرماه هستیم.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای پیش بینی و تقسیم شده تا در روز انتخابات به تفکیک شعب اختصاص یابند.

وی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به آمار ۴۰ درصدی مشارکت در انتخابات مرحله نخست چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان همواره استانی پیش رو و مطالبه‌گر در حوزه تحولات سیاسی بوده و مشارکت ۴۰ درصدی در این انتخابات به هیچ عنوان زیبنده گذشته پرافتخار این استان در خصوص انتخابات ادوار گذشته نیست، بنابراین ضرورت دارد تا عموم مردم به منظور تعیین سرنوشت خویش، افزایش پیوند بین ساختار‌های مردمی با الگوی حکمرانی و تلاش در مسیر کاهش محرومیت‌های استان در انتخابات ۱۵ تیر ماه مشارکت گسترده‌ای در حوزه‌های اخذ رای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی مطلوب، تمامی تمهیدات انتخابات فراهم و تعرفه‌های اخذ رای مهیا شده و دستگاه‌های احراز هویت نیز آماده به کار هستند، تا در یک‌هزار و۸۳۰ شعبه اخذ رای شامل ۸۵۳ شعبه ثابت و ۹۴۷ شعبه سیار، فرایند مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را تسهیل کنند.

وی با اشاره به آمار افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات گفت: حدود یک‌میلیون و ۹۱۹ هزار نفر در استان می‌توانند در انتخابات پیش رو شرکت کنندکه از این تعداد ۱۸۸ هزار نفر رای اولی بوده و در واقع با مشارکت پیش رو در انتخابات جشن تکلیف سیاسی خویش، را پاس می‌دارند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی سیستان و بلوچستان با اشاره به زیرساخت‌های سایبری برگزاری انتخابات نیز بیان کرد: همان گونه که به اطلاع عموم رسیده در این دوره از انتخابات فرایند رای گیری هم از طریق شناسنامه و هم توسط کارت ملی امکان‌پذیر می‌باشد بنابراین نظام مقوله احراز هویت بویژه احراز هویت آنلاین فوق العاده حائز اهمیت است که خوشبختانه با تلاش مستمرانه دستگاه‌های متولی اعم از مخابرات، ارتباطات زیرساخت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دوره از انتخابات شاهد تحول جدی در این خصوص هستیم به نحوی که در استان در مقطع حاضر بیش از ۹۷ درصد شعب اخذ رای فرایند استعلام هویت را به صورت بر خط انجام می‌دهند و این آمار در زاهدان به عنوان مرکز استان بیش از ۹۹ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار