مدیر کل انتخابات شورای نگهبان کشور، گفت: انتخابات امسال سرنوشت ساز است و کارنامه سیاسی فرماندار و بخشداران، روی این مسئله ارزیابی می شود.

  امین الله زمانی  در چهارمین جلسه ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان، با تاکید بر این مطلب که تاکنون در فرآیند پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی هیچ ضعفی در روند فعالیت‌ها نداشتیم و با اقتدار روند تاکنون اجرا شده و به امید خدا انتخاباتی پرشور تر از گذشته و با سلامت، صلابت و اقتدار تمام برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال با فرایندهای انتخاباتی که با تدبیر مسئولان به شکل الکترونیکی برگزار شد، شاهد سرعت عمل بیشتر نسبت به سنوات گذشته و دسترسی راحت به همه اطلاعات داوطلبان در تمام نقاط کشور، کم شدن ازدحام، عدم تبلیغات اولیه داوطلبان و غیره بودیم و اینها را مدیون الکترونیکی شدن روند ثبت نام انتخابات بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: البته دشمنان و معاندین تهدیداتی را برای هک سامانه ثبت نام داشته‌اند که با تدابیر صورت گرفته مسئولان آنان نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

زمانی تصریح کرد: معاندین شبهاتی را مبنی بر اینکه فرمانداران برای اولین بار در دولت، سکاندار یک شهرستان شده‌اند و توانایی اداره و اجرای روند انتخابات را ندارد و اینجا یک سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا در دور اول دولت‌های گذشته، مگر فرمانداران برای اولین بار سمت فرمانداری را نداشتند و مگر انتخابات برگزار نشده، حال این فرمانداران هم به همان شکل با اقتدار و صلابت و مشارکت بسیار بالا انتخابات پیش رو را برگزار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای مسئولان مرتبط انتخابات، در سطح کشور هفت دوره آموزشی برگزار شده و همه فرمانداران و بخشداران اطلاعات و قوانین لازم را برای برگزاری انتخاب دارند و مشکلی در این حوزه وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در روند انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون هیچ ضعفی نداشته‌ایم، تاکید کرد: انتخابات امسال، سرنوشت ساز هست و براین اساس کارنامه سیاسی فرمانداران و بخشداران براین اساس ارزیابی خواهد شد چرا که این انتخابات حساس و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: در فضایی که امروز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، مشارکت بالای حضور و شرکت مردم در انتخابات باعث افتخار استو ما به میزان مشارکت این دوره از انتخابات، خوشبین هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در شورای نگهبان چیزی به نام جانب داری و مصلحت اندیشی نداریم و اگر بفهمیم کسی در شورای نگهبان طرفداری فردی را در عرصه انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها کرده، در کمترین زمان از سمتش برکنار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار