آغاز هفته فرهنگی قزوین از ششم آبان ماه

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت: هفته فرهنگی قزوین با پیش بینی برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی، مسابقه، سرگرمی و رونمایی از «گذر شهروندی» از ششم آبان آغاز می‌شود.

حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت:  بعد از چند سال تعطیلی برنامه‌های فرهنگی به دلیل ویروس کرونا، خوشبختانه امسال با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده، آماده برگزاری هفته فرهنگی در شهر قزوین هستیم.

برجی اضافه کرد: این برنامه‌ها از روز شنبه ششم تا یازدهم آبان ماه در بوستان هشت بهشت، نگارخانه و سالن همایش سازمان و محوطه سازمان فرهنگی ورزشی به مدت شش روز صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

 یادآورشد: یکی از فعالیت‌های شاخص و پر محتوای سازمان در این ایام رونمایی از "گذر شهروندی» است که در آن مجموعه‌ای از غرفه‌های مجموعه شهری برپا می‌شود.

برجی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین می‌توان به اجرای «جنگ شادی» اشاره کرد که در آن تئاتر و سرود شهروندی، برنامه‌های مرتبط با امور شهری و شهروندان برای گروه‌های مختلف بویژه نوجوانان و جوانان پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: پخش کلیپ‌های متنوع در خصوص هویت و آثار و اماکن تاریخی شهری، رونمایی از کتاب، اجرای شعر شهروندی، مراسم شعرخوانی در ایام هفته فرهنگی قزوین از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

وی رونمایی از کتاب تاریخ و هویت قزوین، برپایی جشن بزرگ «به افتخار قزوین» با دعوت از فرهیختگان قزوینی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

این مدیر فرهنگی در ادامه بیان کرد: با مشارکت سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری قزوین تلاش می‌کنیم در خصوص فعالیت‌های این سازمان‌ها بویژه موضوعاتی مانند خدمات ایمنی و آتش نشانی، فضای سبز، پارکها، پسماند، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، آموزش‌های میدانی نیز به شهروندان ارائه شود.

برجی گفت: با ارتقای مهارت‌های شهروندی و دانش شهری امیدواریم شاهد افزایش ایمنی در زیست شهری و آرامش و آسایش بیشتری در میان شهروندان باشیم و هفته با نشاطی برای مردم مهیا شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین تلاش می‌کنیم علقه و پیوند عمیق تری بین مردم، مدیریت شهری و شهر ایجاد شده و شهروندان با هویت شهری آشنا شده و تمرکز بهتری در کار‌ها داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار