پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه طب گیاهی به اثرات گل بنفشه در درمان بی‌خوابی‌های مزمن دست یافتند.

دانشیار طب سوزنی این دانشگاه روز شنبه با بیان این که بیش از ۱۰ درصد مردم دنیا از بی‌خوابی‌های مزمن رنج می‌برند گفت: بی‌خوابی، بیماری بسیار خطرناکی است که مدت‌هاست گریبانگیر برخی افراد است و اگر به موقع درمان نشود تأثیرات مخرب و زیانباری بر سایر مراحل زندگی فرد خواهد گذاشت.

دکتر شاپور بدیعی اول افزود: در راستای درمان بی‌خوابی، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطالعه‌ای بر روی اثرات گل بنفشه در درمان بی‌خوابی انجام دادند که پس از بررسی میزان اثربخشی و ایمنی، بر روی سیستم انسانی نتایج موفقی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: این پژوهش علمی، مورد استقبال جهانی قرار گرفته و دارای ارزش علمی بسیار بالایی در سطح دنیاست به طوری که در بیش از ۵۰ اثر و مقاله علمی در سطح دنیا به آن استناد شده است.

دانشیار طب سوزنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج این تحقیق علمی پس از طی مراحل آزمایشی در مرحله اختراع و تولید دارویی است که پس از طی مراحل مختلف در درمان بی‌خوابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.