در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین دستگاه های تشخیصی و درمانی سرطان توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستگاه‌های پت اسکن و رادیوتراپ و توموتراپی در مناطق محروم تامین شده اند.

 قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در دوران تحریم خود را به خوبی نشان داد و بسیاری از دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را تامین کرد؛ چرا که بدون وجود هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران امکان تامین این تجهیزات وجود نداشت.

او گفت: در بحث کاشت حلزون نیز با همکاری هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اقدامات موثری انجام شد و ما کاشت صدمین پروتز حلزون شنوایی را با همکاری این نهاد در استان کرمانشاه انجام داده‌ایم.

محمدی افزود: تجهیزات سرمایه‌ای سنگین نقش مهمی در درمان بیماری‌ها دارند؛ به طوری که در ۵ تا ۶ سال گذشته با وجود تحریم‌ها تمام این تجهیزات حائز اهمیت توسط هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تامین شده اند.

او گفت:  برای درمان بیماران مبتلا به سرطان نیز هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی اقدامات بی‌نظیری را انجام داده که در این راستا می‌توان به تامین دستگاه‌های پت اسکن، رادیوتراپی و توموتراپی اشاره کرد. همچنین تهیه دستگاه‌های تشخیصی همانند ام آر آی و سی تی اسکن نیز از برکات وجود هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران محسوب می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار