ترکیه میزبان کنفرانس بین المللی صلح درباره غزه خواهد بود

مقامات آنکارا به دنبال برگزاری کنفرانس بین المللی صلح درباره غزه در آینده نزدیک هستند.

ترکیه که سودای رهبری جهان اسلام را در خاطر دارد همواره کوشیده از مردم فلسطین حمایت کند. گرچه این موضوع به مذاق تل آویو خوش نیامده و رژیم صهیونیستی از کاهش شمار دیپلمات‌های خود در آنکارا و تجدید نظر در روابط با ترکیه خبر داده است، اما مقامات دولت اردوغان به دنبال جلب نظر بین المللی در موضوع کشتار مردم در نوار غزه هستند. 

به گزارش تله تریدر، دیپلمات‌های ترکیه‌ای که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند آنکارا در حال آماده شدن برای میزبانی از کنفرانس بین المللی صلحی با هدف بررسی دور جدید منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است. 

این منابع تاکید دارند: پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تمایل خود برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح را اعلام کرد، آنکارا از طریق کانال‌های دیپلماتیک از شماری از کشور‌های منطقه پیام‌های حمایتی را در این زمینه دریافت کرد. 

اکنون وزارت خارجه ترکیه از جانب رئیس جمهور در حال پیشبرد شرایط برگزاری این کنفرانس است. این نهاد ابراز امیدواری کرده است این کنفرانس در آینده بسیار نزدیک برگزار شود. 

این کنفرانس پس از آن برگزار خواهد شد که اردوغان رژیم صهیونیستی را به جنایت جنگی علیه مردم غزه متهم کرده و جنبش حماس را که از سوی کشور‌های غربی تروریستی خوانده می‌شود، سازمانی میهن پرست نامیده بود. 

به نظر نمی‌رسد به دلیل تیره شدن روابط میان تل آویو و آنکارا، قرار باشد مقاماتی از رژیم صهیونیستی در کنفرانس صلح ترکیه شرکت کنند. با این حال، آنکارا به دنبال جلب نظر بین المللی برای استقرار صلح در نوار غزه و باز شدن کریدور‌ها جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار