درخواست آفریقای جنوبی از سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان فلسطینی

آفریقای جنوبی از سازمان ملل خواست با استقرار نیرو‌های حافظ صلح از غیرنظامیان در غزه حمایت کند.

قتل عام مردم غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اکنون به یکی از بزرگترین بحران‌های جهان تبدیل شده است به طوری که کشور‌های مختلف در تمامی قاره‌ها نسبت به آن واکنش نشان داده و خواستار پایان یافتن جنایات علیه فلسطینیان شده اند. آفریقای جنوبی یکی از این کشورهاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آفریقای جنوبی امروز (دوشنبه) از سازمان ملل خواست با استقرار سریع نیرو‌های حافظ صلح از غیرنظامیان در نوار غزه در برابر بمباران رژیم صهیونیستی محافظت کند. 

آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین حامیان بین المللی استقرار صلح در نوار غزه محسوب می‌شود و رخداد‌های فعلی علیه فلسطینیان را به سیستم آپارتاید این کشور که در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید تشبیه کرده است. 

برخلاف سایر کشور‌ها که تنها حمایت خود را به استقرار آتش بس یا باز شدن کریدور‌های کمک‌های بشردوستانه خلاصه کرده اند، مقامات کیپ تاون تاکید دارند حفاظت از جان غیرنظامیان نیازمند استقرار نیرو‌های سازمان ملل در غزه است. 

در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی آمده است: ما شاهد کشتار تمامی اعضای خانواده‌ها در نوار غزه طی ۳ هفته گذشته بوده ایم. تنها در یک نمونه، یکی از فلسطینیان مقیم ژوهانسبورگ ۲۵ تن از اعضای خانواده خود را در حملات هوایی اسرائیل از دست داده است. همچنین یکی از دیپلمات‌های ارشد فلسطینی در آفریقای جنوبی اعضای خانواده خود را در حملات هوایی در روز گذشته از دست داد. 

این بیانیه با اشاره به آمار بالای جان باختگان غیرنظامی به ویژه کودکان در حملات هوایی رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود را در این زمینه نشان دهد. 

پیش‌تر رئیس جمهور آفریقای جنوبی از تمایل خود برای میانجیگری به منظور پایان بخشیدن به منازعه میان دو طرف خبر داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار