رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم اجرای آتش‌بس فوری در فلسطین تأکید کرد.

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور مصر و آمریکا خبر داد. در این بیانیه آمده است: «عبدالفتاح السیسی در جریان تماس خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مواضع مصر را درمورد لزوم اجرای آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه تأیید کرد.»

به گزارش الجزیره، ریاست‌جمهوری مصر همچنین افزود «السیسی در گفت‌وگو با بایدن بر لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیاز‌های مردم غزه تأکید کرد.»

«احمد فهمی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر پیش از این نیز از گفت‌وگوی رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات غزه خبر داده بود. عبدالفتاح السیسی در این تماس از آنتونیو گوترش به خاطر موضع‌گیری‌های سیاسی و بشردوستانه متوازنی که در قبال وقایع غزه داشته، تشکر و قدردانی کرده است.

السیسی پیش‌تر در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص ریشه‌های جنگ در غزه نیز گفت که سرخوردگی و ناامیدی از اصلی‌ترین دلایل جنگ است و اقدامات رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته درخصوص مسجدالاقصی و توسعه شهرک‌سازی‌ها «عامل اصلی تقویت نفرت‌پراکنی و خشم» شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام بعد ۲۳ روز جنایت و کشتار کودکان بی گناه و حمایت امریکا از رژیم اسرائیل سران کشور های عربی تازه یادشان امده که مردم فلسطین هستن و تازه با بایدن که شریک جنایت اسرائیل هست گفتگو میکنن باید با قدرتی که دارن به دفاع برخیزن ولی بیشتر به فکر منافع خودشان هستن باید از شرمساری آب شوند
آخرین اخبار