اجرای طرح هادی برای صددرصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اجرای طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از ابتدای تأسیس این بنیاد خبر داد و گفت: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰خانوار که افق طرح هادی آن‎ها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است.

سیدعلیرضا حمیدی در نشستی با عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی موضوعات مربوط به عمران روستایی و شتاب در محرومیت‌زدایی این شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شتاب‌بخشی به توسعه روستا‌های فارس با بهره‌گیری از ابزار‌های قانونی تداوم دارد.

او، پرداختن به توسعه روستا‌ها را در راستای کاهش مهاجرت‌های روستاییان دانست و افزود: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه بهره‌گیری شود. نمایندگان مجلس نیز نقش به سزایی در ظرفیت‌سازی و پیگیری منابع درآمدی برای شتاب بخشی به توسعه روستا‌ها دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح تهیه شده است، افزود: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح هادی آن‎ها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است. شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه نیز از این خدمات بهره‌مند بوده‌اند.

او اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده که ۵۴.۹۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده است. طرح‌های قابل توجهی از این تعداد در شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه اجرایی شده است.

حمیدی اعتبار مصوب برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را ۷ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طول ۲ سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

او در باره اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان گفت: آسفالت معابر در ۶۲۸ روستای استان به مساحت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع با اعتباری ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حمیدی در رابطه با صدور سند‌های روستایی در ۲ سال اخیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۱ جلد سند روستایی و ۸ هزار و ۴۳۱ جلد سند شهری زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است. شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه نیز از این خدمات برخوردار بوده‌اند.

او با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۹۷ هزار و ۷۹۶ جلد سند روستایی صادر شده و ۷۳.۳ درصد خانوار روستایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در طول این مدت ۴۳ هزار و ۵۶۸ جلد سند شهری صادر شده و ۲۴.۳ درصد خانوار شهری بهره‌مند شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار