اعلام آمادگی برای اجرای پروژه راه‌آهن سنندج باشماق

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی از اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای پروژه راه‌آهن سنندج باشماق خبر داد.

سعید عبدی با اشاره به اینکه خط آهن همدان - سنندج به عنوان بخشی از راه آهن تهران - همدان -سنندج، مراکز استان‌های همدان و کردستان را به هم وصل می‌کند، اذعان کرد: این مسیر از ایستگاه همدان آغاز و با عبور از محدوده شهر‌های مختلف در نهایت به ایستگاه سنندج منتهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی افزود: این پروژه شامل سه قطعه است که احداث طولانی‌ترین مسیر آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر در قالب دو قرارداد به شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی واگذار شد.

وی بیان کرد: قرارداد اولیه این پروژه مربوط به سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ و قرارداد تکمیلی آن بعد از سال ۱۴۰۰ است که در قطعه اول راه آهن همدان - سنندج عملیات‌های متعددی همچون زیرسازی راه آهن به عرض ۶ متر، شامل عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی به تعداد ۶ دستگاه پل خاص و ۱۶۴ دستگاه آب‌رو انجام و در قرارداد تکمیلی هم عملیات اجرایی تعدادی از زیرگذر‌ها و روگذر‌های مسیر به اتمام رسید.

عبدی با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دولت برای ادامه مسیر با عبور از شهر مریوان به مرز باشماق، افزود: بعد از انجام مراحل طراحی ادامه این راه آهن به مرز باشماق، مهندسین مشاور شرکت مسکن استان قدس رضوی به عنوان مجری طرح ورود خواهد کرد و فرآیند اجرایی را به عنوان پیمانکار اجرایی برای خدمت دیگری به مردم کردستان انجام خواهیم داد.

به گفته مدیرعامل شرکت مسکن و عمران آستان قدس رضوی، شرکت مسکن و عمران قدس رضوی قریب بر ۴۰۰ میلیارد تومان را برای اجرای دو قرداد منعقد شده پروژه راه آهن همدان ـ سنندج هزینه کرده و در مدت اجرای این خط آهن ماهیانه یک‌هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شرکت مسکن عمران و قدس رضوی همکاری داشته‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.