معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

ضریب اشغال قطار مسافری سنندج - تهران بیش از ۸۵ درصد است

حبیبی گفت: میانگین ضریب اشغال قطار سنندج- همدان- تهران بالای ۸۵ درصد بوده است که فراتر از تصور مسئولان استان و راه آهن کشور است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: ظرفیت واگن‌های مسافربری قطار سنندج- همدان- تهران، بسته به روز از ۲۹۰ تا ۳۲۰ نفر است و به صورت میانگین ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد داشته است.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر این قطار روز‌های سه شنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح از تهران به سنندج و ۱۰ شب از سنندج به تهران تردد دارد، افزود: این قطار امکان استفاده از زمان استراحت برای مسافرت و نیز بهره مندی از زیبایی‌های کردستان و لیلاخ و چهاردولی را برای مسافرین فراهم می‌کند.

وی افزود: امکانات مستقر در قطار همچون کوپه اختصاصی، بوفه و رستوران، طرفیت قابل قبول، سرعت متوسط و زمان سفر، سرویس بهداشتی، تخت خواب و ملحفه و پتو و امکان سفر راحت و ایمن تری فراهم است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: زمان سفر در شرایط فعلی حدود ۶.۳۰ ساعت است که با رفع نواقص محدوده همدان تا آخر آذر ماه، این زمان به زیر ۶ ساعت کاهش یابد.

حبیبی یادآور شد: تشکیل شرکت بومی و جابجایی مسافر از ترمینال سنندج به ایستگاه راه آهن با ارزانترین قیمت ممکن و نیز تامین پارکینگ در محل از جمله تدابیر اندیشیده شده است؛ هر چند در سه سفر اخیر به جهت عدم پیش بینی رفتار مسافر در استفاده از حمل و نقل تدارک دیده شده، کم اطلاعی شهروندان و نیز متناوب بودن زمان سفر مشکلاتی وجود داشته و دارد که یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از تهدیدات این حمل و نقل ریلی کاهش استفاده شهروندان از سایر وسایل نقلیه، چون اتوبوس است که در کوتاه مدت نگران کننده بوده، ولی در میان مدت و بلند مدت با تعدد مسیر و افزایش مسافران شرق استان به حداقل خواهد رسید.

راه آهن سنندج - تهران، بعد از حدود ۲۰ سال انتظار مردم، در سفر رییس جمهور به استان کردستان در تاریخ ۱۱ آبان امسال به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار