رئیس کل دادگستری استان سمنان برای پیگیری علت تلف شدن دو قلاده خرس قهوه ای در شهرستان شاهرود دستور رسیدگی قضایی صادر کرد.

محمدجعفر عبدالهی با اشاره به تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی درباره نحوه زنده‌گیری و انتقال دوگونه خرس در منطقه مجن شاهرود گفت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود موظف است با دعوت از مأموران حفاظت محیط زیست، ضمن بررسی مدارک و مستندات اعم از وضعیت جسمی خرس‌ها، صحت عمل و میزان امکانات ضروری جهت بیهوشی و تجهیزات لازم و مکان مناسب برای انتقال گونه‌های حیات‌وحش آسیب‌دیده را بررسی و چنانچه سهل‌انگاری پیش آمده باشد، برخورد قانونی کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین از دادستان شاهرود خواست با توجه به فصول سرد سال و کمبود منابع موادغذایی برای گونه‌های وحشی و احتمال تعرض حیات وحش به زمین و باغ های منطقه، با مشارکت نهاد‌های مربوطه تدبیری اتخاذ شود تا علاوه بر اینکه صدمه انسانی بوجود نیاید، حفاظت و صیانت از آن گونه‌های جانوری نیز به‌درستی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مسیر‌ های تردد گونه‌های وحشی در آن حوزه قضایی که محل عبور وسایل نقلیه است، شناسایی و به علائم هشدار دهنده مجهز شود.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.